Vlaječka Čáslavi je v nabídce Infocentra na Žižkově náměstí

Vlaječka Čáslavi je v nabídce Infocentra na Žižkově náměstí

Čáslav – Vlaječka Čáslavi je v nabídce čáslavského Informačního centra! Látkovou zmenšeninu čáslavského praporu si tak mohou koupit nejen turisté, ale také čáslavští patrioti. Radnice tak reagovala na poptávku po jednom ze symbolů města.

Propagaci čáslavské vlajky odstartovali Jan a Kateřina Zámysličtí, kteří během třinácti dnů na koloběžkách projeli Faerské ostrovy v Atlantickém oceánu. Na každičkém kilometru zviditelňovali město Čáslav vlaječkou zavěšenou na řidítkách koloběžky.

Jejich cestou se inspirovali další cestovatelé, kteří čáslavskou vlaječku vynesli na karibskou sopku La Soufriére ve výšce 1467 metrů nad mořem. Putováním vlaječky po Faerských ostrovech a jejím vynesením na nejvyšší vrchol Malých Antil na ostrově Guadeloupe v Karibiku a mediální propagací těchto cest je pravděpodobně „zaděláno“ na novou tradici.

A tím vznikl také problém. Přestože je v Infocentru na Žižkově náměstí prodávána řada krásných čáslavských propriet, vlaječka chyběla. Manželé Zámysličtí ji měli půjčenou z radnice, ostatní cestovatelé jí tiskli z internetu. Na poptávku zareagovalo čáslavské vedení a zmenšeninu čáslavského praporu nechalo okamžitě vyrobit.

Místostarosta Martin Horský se svěřil se svojí zkušeností: „Vlaječky našeho města necháme vyrobit a dáme je do prodeje v čáslavském Infocentru. Mám totiž osobně obdobnou zkušenost. Když jsme v září 2017 odjížděli do Francie na výstup na Mont Blanc, vlaječku jsme také sháněli, ovšem bezvýsledně.“ Místostarosta dále dodal: „Vlaječka bude v prodeji do dvou týdnů. Budeme rádi za další podněty čáslavských občanů.“ Martin Horský slovo splnil, vlaječky jsou v prodeji. A nejen to. Na přání občanů byly objednány také průhledné nálepky s nápisem a znakem města ve tvaru CZ na automobily, které doposud nebyly ve volném prodeji.

Nové vedení čáslavské radnice navázalo na snahu svých předchůdců, kteří se snažili zviditelnit čáslavskou vlajku. Předchozí vedení totiž napravovalo situaci, kdy čáslavský městský znak zná v Čáslavi každý, ale městská vlajka zůstává v jeho stínu, přestože už roky visí na Otakarově baště a další je v budově radnice. Nechalo dokonce vyrobit vlajku novou, požehnal jí čáslavský farář Bohuslav Stařík.

Výroba a prodej čáslavské vlaječky má dvě roviny. Tou první je uspokojení poptávky a možnost propagace města jak v tuzemsku, tak v zahraničí. Tou druhou je zpráva. Zpráva o tom, že v Čáslavi se reaguje na přání a podněty občanů. Vlaječka je jistě drobnost, ale symbolicky tuto skutečnost potvrzuje.

A nyní už jen chybí fotografovat městskou vlaječku nebo znak na nejrůznějších zajímavých místech v tuzemsku či zahraničí, jistě budou místní média snímky rády publikovat.

Vladimír Havlíček